First few days - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annerieke - WaarBenJij.nu First few days - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annerieke - WaarBenJij.nu

First few days

Door: Annerieke Bouwman

Blijf op de hoogte en volg Annerieke

07 Januari 2013 | Ecuador, Quito

Buenos tardes! (of eigenlijk voor jullie nu... Buenos noches!)

Ik ben nu al weer een paar dagen in Quito, dus tijd voor een update! Afgelopen vrijdag nam ik dus het vliegtuig naar Ecuador toe. Ik vloog samen met een ander meisje, Roos, wat ik erg fijn vond want ik vond het toch allemaal wel spannend.
Zoals ik had verwacht rolde er toch wel wat traantjes over mijn wangen toen ik afscheid nam van mijn familie. Maar het was toch echt tijd om te gaan. De vlucht zelf was wel eruug lang, maar wel rustig. Blij te zijn aangekomen in Quito, verlangend naar ons bedje, moesten we lang wachten op andere meiden die ook zouden aankomen. Met zijn 5 in een busje, zoeeeef door het verkeer heen van Ecuador. Lekker een chaos kan ik je zeggen. Reden we ook nog een super mooie oude auto voorbij, met erug rijke mensen erin, die vrouw gedroeg zich als de koningin... Rijke mensen heb je hier dus ook echt!

Gedropt bij ons studentenhuis worden we aan ons lot overgelaten, niemand die ons de kamers liet zien en er was verder ook niemand aanwezig... Hmmm lekker bedje, waar ben je!?? Deze scheen in het huis ernaast te zijn.. Meteen het bed ingedoken ennn eigenlijk niet kunnen slapen.. we slapen trouwens ook in een uitgaansgebied ;).
Uitgehongerd gingen we de volgende morgen met zijn 5 en ontbijten, ik, Roos en 3 Zwitserse meiden. Vervolgens de bus genomen en bij een parkje uitgestapt. Hier hebben we lekker gechilld en rondgekeken. Daarna zijn we naar een ander park geweest, nog gezelliger en er was een marktje, dus dat hebben we lekker afgestruind. Het stikt hier trouwens van het verse fruit, en ik als fruitmonster jummmmmmm!! hierna liep ik met roos terug naar ons huis, en raakte natuurlijk verdwaald... ´s avonds met roos een heerlijk 3 gangen menu voor 3 dollar gegeten haha, beter kan niet toch! Na een cocktail en veel slaap hoopte ik goed te kunnen slapen, maar nee weer niet.. Een ander meisje (naam...?) had ook niet geslapen dus we trokken er samen op uit, aten wat en raakte natuurlijk weer verdwaald.. We kwamen trouwens ook nog een groep Ecuadoriaanse Hells Angels tegen, wist niet dat ze die hier ook hadden haha. TOen kwam de mooiste van allen er nog aan, oude man met een baard en een raar wit pakje aan. Zag er hilarisch uit!! ik heb nog een foto proberen te maken, maar zoeeeeef daar racete hij voorbij.

Wat me verder erg opvalt aan Ecuador is dat de mensen zich erg netjes kleden, zelfs de armste mensen! Verder is hier overal heerlijk fruit, super leuke muziek en natuurlijk de zon! Maar ondanks de zon, is het op het ene moment snikheet en op het andere moment heb je echt je vest nodig. Ohja ik hou ook echt van al die kleuren hier! Je moet hier trouwens bij de wc het papier in een bak ernaast gooien, omdat anders de riolering verstopt raat..
Het is trouwens super makkelijk een taxi te regelen, ze stoppen namelijk bijna allemaal.. De weg oversteken is hier trouwens ook een avontuur... RENNEN! haha
Mannelijke aandacht krijg je trouwens ook genoeg, sommige beginnen een praatje, andere fluiten of kijken je erg na. Vooral ´s avonds laat... Al die mannetjes proberen je naar binnen te lokken.

Volgens mij vertel ik wel een beetje uitgebreid... maargoed. Zal het proberen wat korter te houden!

Vandaag heb ik trouwens mij eerste spaanse les gehad, super leuk! We hebben ook echt zo´n aardige docente, ze vertelt heel veel enzo. De school is trouwens wel erg ver weg hoor... Aan de overkant haha. Maar ik ga er maar weer eens vandoor, want het is zo tijd voor een welkoms drankje op de school. Ik krijg dan meer te horen over het programma en ontmoet de andere studenten. OHja en vandaag gaan we ook maar eens zelf ons eten koken inplaats van uit eten haha.

Buenos noches y hasta luego!


  • 07 Januari 2013 - 23:08

    Roosmarijn:

    He Anne,

    ik wilde net gaan slapen maar zag dat ik mail had van jou! Super leuk allemaal daar! Volgens mij heb je het goed getroffen daar. Ik ben erg benieuwd naar foto's. Nog een fijne dag verder en niet te veel alcohol nuttigen op je borrel!;)
    xxx

  • 08 Januari 2013 - 00:06

    Rene:

    Hey Anne

    een ding blijkt heel duidelijk, je doet heel veel indrukken op en die zijn best leuk zoals je ze beschrijft.
    blijf er wel aan denken dat wij GEEN spaans spreken.hahah
    Veel plezier en succes met de studie

    XXXX

  • 08 Januari 2013 - 11:19

    Jeannette:

    Hey Anne,
    Leuk om te lezen!
    Geniet van alle mooie dingen daar!

    Xxx

  • 08 Januari 2013 - 15:06

    Tessa:

    nog veel plezier daar!!

  • 09 Januari 2013 - 16:16

    Els:

    Hoi Anne,

    blijf jij maar fijn uitgebreid bloggen hoor! Het leest best lekker weg en dat is het net of we ook een beetje de reis maken. Liefs en x

  • 09 Januari 2013 - 19:07

    Liselotte:

    hee anniee,
    leuk om te lezen en ik ben heeel benieuwd naar verdere verhalen!
    dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annerieke

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 11885

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 19 Maart 2013

Ecuador!

Landen bezocht: