Isabela - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Annerieke - WaarBenJij.nu Isabela - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Annerieke - WaarBenJij.nu

Isabela

Door: Annerieke

Blijf op de hoogte en volg Annerieke

25 Februari 2013 | Ecuador, Galápagos

Welkom op het prachtige, rustgevende eiland Isabela! Hier hangen veel minder toeristen rond, of het is gewoon meer verspreid, maar er is zo´n rust! echt heerlijk. mijn hostal is ook dicht bij het strand, waar ik vanmiddag lekker heb rondgehangen.

maargoed laat ik eerst nog even hebben over mijn laatste week op het project! Omdat het maandag weer een vakantiedag was geweest en ik die dag dus nog steeds beetje slap was, gingen we dinsdag pas naar het project toe. Deze week zouden er alleen maar mensen zijn die spaans spraken, dusss goed voor mijn spaans! maargoed eenmaal aangekomen, en onze nieuwe begeleider ontmoet, begreep ik er helemaal niets van van wat hij zei. hij deed ook geen moeite om wat langzamer te praten ofzo. maargoed. door het 'hoofd' werd ik aan het werk gezet in de kas: heel spannend: plantjes water geven! Daar heb ik nog een beetje mijn spaans geoefend met de andere werknemers, maar het blijft toch wel lastig hoor! in de middag heb ik ook heel hard gewerkt... ik heb alleen maar in een hok gezeten en gewacht tot toeristen kwamen en met een taxichauffeur gebabbeld. zo apart he, met hem kon ik dan goed communiceren, maar met anderen kan ik er geen touw aan vastknopen.
Na ons werk gingen Harro en ik er op uit, naar El Junco, een kratermeer. Van te voren hadden we gevraagd hoever het lopen was, een zei 5 uur (leek ons wel erg onwaarschijnlijk) en de andere 1 uur of 45 min.. Dus in de volle zon, met zonnebril en pet op, en fles water mee op pad! het was heuvelopwaarts, dus in de zon best pittig. na een uur gelopen te hebben was het nog steeds niet echt in de buurt.. maarrr gelukkig was daar een taxi! hup erin gesprongen en we waren er zo. volgens de taxichauffeur zou het nog een uur lopen zijn geweest...
Nou zou ik nog even wat zeggen over de plek waar we verbleven, of heb ik dat al gedaan? naja het is in ieder geval in erg afgelegen, eerste winkel is 20 min lopen, verder heb je ook geen bereik met je mobiel, en taxi's zijn er alleen om toeristen van en naar het strand te vervoeren. je moet dus geluk hebben om een lege tegen te komen.
maargoed, terug naar el junco! ik was er eerder geweest, maar nu liepen we ook om het krater meer heen. het was nu echt stukke mooier dan de vorige keer! doordat de zon er mooi overheen scheen.
De terugweg leken we geluk te hebben, er was een gezin die toevallig uit het dorpje vlakbij vandaan kwam. alleen.. toch pech, schenen ze naar het dorpje aan de andere kant van het eiland te gaan. Dusss daar begonnen we weer aan onze wandeling, in het donker.. uiteindelijk zijn we maar gaan rennen zodat het wat sneller zou gaan. was ik even blij dat ik mijn hardloopschoenen aan had! ik moet zeggen dat we nog best lekker liepen haha. We hadden weer geluk! we kwamen weer een auto tegen. die trouwens wel met erug veel moeite op gang kwam.
Uitgehongerd aangekomen in ons huis, hebben we de zelfgevonden bakbananen en toast gegeten. (we eten altijd in de middag warm). Was wel een mooi avontuur zo.
De volgende dag mocht ik weer in de kas werken. Nu mocht ik zandscheppen. niet heel interessant, maar ik kon wel weer mijn spaans oefenen met een andere werknemer. het was die dag echt superrrhot, dus had echt veel water nodig. ik had alleen niet meer dan een halve liter... voelde me echt uitgedroogd. en laat nou net harro de sleutel hebben. niet echt heel chill. daarna was het nog tijd om in de volle zon te werken! anderen vrijwilligers waren invasieve planten aan het wegkappen en ik moest de boel bij elkaar verzamelen. alleen erg fijn dat die anderen zich nogal aan het uitleven waren en er voor zorgen dat alles alle kant op ging.. maargoed. voelde me ondertussen nog meer uitgedroogd, dus vond het wel mooi geweest, anders zou ik echt neervallen. eenmaal pauze, was ik volgens mij ook haast uigedroogd. want ik voelde me echt niet goed, dus heeeel veel drinken. later ook aan de diarree, joehoee. en voelde me gewoon ronduit belabberd, again. omdat ik net 2 dagen beter was, ik me nog slechter voelde dan vorige keer en ik in de middle of nowhere zat, besloot ik maar naar de dokter in het dorp te gaan. dit betekende dat woensdag mijn laatste dag bij het project was, dus nam ik al mijn spullen mee. arme harro bleef alleen achter, en vrijdag was ook nog zijn verjaardag...
in het ziekenhuis 1,5 uur gewacht. voelde me ondertussen wel wat beter. kreeg wat medicatie mee en drankje wat eigenlijk hetzelfde was als ORS. Uitgeput thuis wou ik slaaaapen, maar ik moest eerst nog 2 uur opblijven om dat lekkere drankje om het kwartier te drinken. jeeej.

De volgende dag voelde ik me nog steeds belabberd dus deed rustig aan. er was verder ook niemand anders in het huis, dus moest toch echt in de hitte boodschapjes doen. ik liep zo langzaam dat ik ingehaald werd door een oude oma... uiteindelijk voelde ik me afgelopen zaterdag beter, al nog steeds beetje slap. Vrijdag nog lekker op het strand gechilld en verder dus helemaal niets gedaan. Ohja! nog over vorige week,
toen ben ik naar Centro de Interpretacion geweest, dit gaat over het ontstaan van de eilanden: geologie, biologie, geschiedenis. was wel interessant! alleen had ik daar grote pech. ik spron van de tribune op de houten vloer en krakk daar zakte ik met 1 been er doorheen. aangezien het nogal geluidloos ging hadden Diede en Harro het helemaal neit door.. uitendelijk ben ik er met vele schaafwonden en flinke blauwe plekken vanaf gekomen.

Zoals ik al zei zit ik nu op Isabela. Zaterdagochtend nam ik de taxiboot die kant op, eerst naar Santa Cruz, een ander eiland, en dan naar Isabela. Ik raakte in de boot aan de praat met een argentijn, en op Santa Cruz zijn we samen naar Tortuga bay gegaan. we hadden tussen de 2 boottrips zat tijd. de tortuga bay was alleen een miscommunicatie, want ik bedoelde dat ik naar de turtels wou en naja hij wou naar weer iets anders. maar uiteindelijk ben ik blij dat we daar heen zijn gelopen, was trouwens weer eindje. het strand was heel erg mooi! en we zagen heel veel leguanen. verder daar nog lekker gechilld op het strand en gezwommen. weer terug op de boot was ik bijna aan het koken, was zo warm. een man kreeg ook kramp in zijn handen en werd niet helemaal lekker, dus die ging op de grond liggen. en iedereen was met papier aan het wapperen, drinken aan het geven. moet zeggen dat ik er wel erg van schrok. uiteindelijk is het goed met hem gekomen.
aangekomen op het paradijs, op naar een hostal. ik zit er nu in een vlak bij het strand, erg chill! alleen vind ik niet zo schoon, dus misschien dat ik nog verander :p. Vandaag al meteen op stap geweest. Samen met de argentijn, genaamd Jonathan, gingen we naar ´los tuneles´. opweg er naar toe nog bluefoot boobies gespot, blijven mooi!, en een pinguin :). bij ... aangekomen, superrr mooi! en we zagen er nog mega grote zeeschilpadden, haaien, en een rog. helaas gingen we hier niet snorkelen, maar ergens anders. ook mooi, maar miste die dieren! op de plek waren dus enkele tunnels, niet zo groot hoor, dus daar doken we soms ook onderdoor! leuk! maar kreeg later beetje last van mijn oren :S.
op de volgende plek, sprong ik het water in en bammmm zag meteen een mega zeeschildpad. zooo vet! vervolgens zagen we nog een mega rog, ook superrr vet! daarna ook nog slapende haaien gezien! plaatje compleet toch?
Terug op het eiland in de middag lekker gerelaxt op het strand en nog geprobeerd wat mooie plaatjes te schieten. volgens mij wel een paar gelukt! Ik hoop van de week eindelijk eens wat foto´s te kunnen uploaden. denk dat het wel gaat lukken, want heb er nu een aantal op een stickje gezet!

Lieve mensen, ik ga nog lekker van mijn laatste week op de Galapagos genieten, houden jullie het nog een beetje uit in de kou?

  • 25 Februari 2013 - 09:33

    Rene:

    Hoi Annerieke


    we kunnen aan de hand van je verslagen helemaal meereizen.ik heb gisteravond maar even opgezocht waar isabella ligt en vond er hele mooi fot's van de natuur en zo
    je bent al weer zo veel aan de wandel dat jouw been vast wel weer op zijn plaats zit , haha.
    je manier van reizen is nu meer van een back-packer , rondgaan, kijken waar je uitkomt , en allerlei medereizigers ontmoeten.geniet maar van je laatste Galapagosweekje ,

    have fun ,

    XXX paps

  • 25 Februari 2013 - 18:16

    Paige:

    Heee annie!

    Wow je verhalen klinken echt vet.. Vooral dat snorkelen, dat zou ik ook ooit nog wel een keer willen doen.
    Balen dat je niet zo lekker was maar hoop dat het nu beter met je gaat tot het einde van je reis.
    Heeel veel plezier nog.

    xxxxxx

  • 25 Februari 2013 - 22:15

    Andrea:

    Ik wil ooook(A) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annerieke

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 610
Totaal aantal bezoekers 11877

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 19 Maart 2013

Ecuador!

Landen bezocht: